Wat is linkbuilding en waarom is het zo belangrijk? - B&S ...

Published Aug 05, 20
5 min read

A Biased View of Anno 2014 Is Social Media Het Nieuwe Linkbuilding (Seo)



Zoals mijn collega-blogger Maurice van MediaMaus in zijn artikel schreef, is linkbuilding nog steeds onderdeel van SEO. Met linkbuilding zorg je ervoor dat zoekmachines jouw website eerder en vaker kunnen vinden, waardoor je een hogere positie in de zoekmachine krijgt.Maurice beschrijft ook dat social media onderdeel is van linkbuilding en dat je als bedrijf een zakelijk account kan aanmaken op bijvoorbeeld en LinkedIn, waar je je kan mengen in zakelijke discussies.

Zoekmachine optimalisatie   Ook hoog in ...Lokale SEO checklist - SEO bureau ...


Mijn stelling: Social media is het nieuwe linkbuilding!‘Vroeger’ betrof linkbuilding het aanmelden van websites via startpagina zoals startpagina.nl, goedbegin.nl en startkabel.nl. Tien jaar geleden was dit DE manier om hoog in de zoekmachines te komen. Je zorgde er op deze manier namelijk voor dat de zoek-spiders (de machines die websites nalopen en indexeren) de link van je website regelmatig tegenkwamen, waarna ze de website een ‘plusje’ gaven in de PageRank.

PageRank is nog steeds onderdeel van alle Google factoren, maar de startpagina’s zijn een stuk minder belangrijk dan tien jaar geleden.Tegenwoordig is het veel belangrijker dat bezoekers op een bepaalde link klikken dan de aanwezigheid van de link op een startpagina waar zoek-spiders deze tegenkomt. Hierdoor kan je al een hoop startpagina’s afschrijven, want die bestaan alleen omdat een SEO-expert deze eerder een keer heeft aangemaakt.

The Zeelandnet, Startpagina Van Zeeland PDFs

De verzamelpagina bevat wel links naar een aantal onlinemarketingbureaus in Nederland, maar blijkt in de praktijk niet te worden gebruikt door bezoekers.Er zijn natuurlijk uitzonderingen.. Een aantal pagina’s op startpagina.nl zijn namelijk nog daadwerkelijk bij internetgebruikers ingesteld als startpagina in hun browser. Dat komt doordat dit bedrijf veel op TV adverteert en op deze manier vooral de beginnende internetgebruikers aantrekt.Echter zullen de meer ervaren internetgebruikers eerder gebruik maken van een zoekmachine of zelfs op social media hun zoekvraag stellen.

De bezoekers hebben immers al een stukje informatie kunnen inwinnen via social media en komen vaak via vrienden of kennissen aan de website, waardoor het ook eerder vertrouwt aanvoelt. Een grote factor is dus deze vorm van mond-tot-mondreclame.Op dit moment is de factor mond-tot-mondreclame heel belangrijk voor Google! Bezoekers moeten op je website komen, daar vinden wat ze verwachten en er moet conversie zijn.

Wanneer dat het geval is, zal de zoekmachine je een enorme ‘plus’ in de (geheime) PageRank geven, waardoor je bij volgende soortgelijke zoekvragen hoger in de zoekresultaten komt.In mijn ogen zijn verzamelpagina’s op internet ouderwets omdat ze zelden worden gebruikt en hierdoor weinig toevoegen aan het vinden van de juiste informatie.

The Facts About Zoekmachine Optimalisatie Aanbevelingen. Uitleg Hoe Goed ... Uncovered

Dit soort applicaties gaan een steeds grotere rol spelen in het gebruik van internet, waardoor statische internetsites steeds meer op de achtergrond verdwijnen.Hoe zorg je er dan voor dat je links via social media krijgt?Je kan je natuurlijk als bedrijf, of liever, als persoon registreren op social media en reageren op vragen die hier gesteld worden.

Neem bijvoorbeeld Twitter: je kan zoeken op een bepaald trefwoord om tweets te vinden van mensen die wellicht op zoek zijn naar je product of informatie hierover willen. Ook zijn er verschillende monitoringtools beschikbaar waarmee je tweets kan uitfilteren op o.a - startpaginas. trefwoorden. Dit kan vooral voor grote bedrijven interessant zijn.Als bedrijf op social media in gesprek gaan met mensen om je product of dienst aan te prijzen kan agressief overkomen.

Ik neem bijvoorbeeld eerder iets van bekenden aan dan wanneer een onbekend bedrijf mij wijst op een goed onlinemarketingbureau. Een goede manier om dit delen van links aan te sporen is om ervoor te zorgen dat bezoekers van je website gemakkelijk jouw pagina’s kunnen delen met een deel-knop. Ook kan je vragen of klanten een link op social media plaatsen wanneer ze tevreden zijn over een product dat je hebt geleverd.

Some Known Details About Conny Bakker Castricum

Binnen mijn bedrijf eRocket hanteren we ons eigen ontwikkelde online marketing strategie: Multi Funnel marketing. Alle online marketing kanalen combineren om een doelstelling te halen - bedrijvengids. Ik volg het laatste SEO, SEA en social nieuws en blog regelmatig over online marketing op mijn eigen website en op het blog van mijn bedrijf eRocket..

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat zoekmachine optimalisatie voor jouw website kan betekenen? Ga vrijblijvend in gesprek met een van onze internet marketing adviseurs! Tijdens een worden de zoekmachine optimalisatie mogelijkheden voor jouw website onderzocht.Hoe scoort je website momenteel in Google? Welke zoektermen zijn voor jou interessant? Wat is er nodig om de top te bereiken? Dergelijke vragen worden daarbij onderzocht.

NAW gegevens staan centraal in lokale vindbaarheid. Daarom is het belangrijk je adresgegevens op je homepage te plaatsen. Bij voorkeur plaats je je adresgegevens op iedere pagina, dat kan gemakkelijk in bijvoorbeeld de footer of de sidebar van je website.Zorg ervoor dat je NAW gegevens uit tekst bestaan, dat wil zeggen, maak er geen afbeelding van! Daarnaast kun je gebruik maken van Schema.org, zodat zoekmachines je NAW gegevens ook als zodanig herkennen.Als laatste onderdeel van deze eerste stap dien je een uniek telefoonnummer te vermelden op je website.

Indicators on Barbershop Zoetermeer You Should Know

Zoekmachine optimalisatie   Ook hoog in ...Links naar je bedrijfswebsite


Bij voorkeur dus geen 06 of 0900/0800 nummer!Paginatitels en meta-descriptions hebben binnen lokale zoekresultaten ongeveer hetzelfde effect als binnen de ‘normale’ zoekresultaten. Het is dus zaak je belangrijkste keyword(s) hierin te verwerken.Neem bijvoorbeeld Frank Wouterse, een aannemer in Utrecht. Zijn huidige snippet ziet er als volgt uit:Je ziet dat Frank al het een en ander aan zijn paginatitels heeft gedaan.

Een goed stramien voor een paginatitel is ‘[bedrijfsnaam] – [keyword] [plaats]’.Hetzelfde geldt voor de meta-description. Hierin neem je ook je belangrijkste keyword(s) op, maar probeer je je vooral in maximaal 156 karakters te onderscheiden en te vertellen wie of wat je bent en doet. Een voorbeeld van hoe Frank dit zou kunnen doen:Wil je jouw meta-description tweaken, zodat deze er perfect uitziet in de zoekresultaten? Maak dan gebruik van de Snippet Optimizer van SEOmofo.Op je homepage vertel je natuurlijk wie je bent, wat je doet en waarom mensen juist voor jou moeten kiezen.

Navigation

Home